Alacska Község Önkormányzat
Közbeszerzési Szabályzata
Alacska Község Önkormányzat Képviselő-testülete a közpénzek ésszerű és hatékony felhasználása nyilvános ellenőrizhetőségének megteremtése, továbbá a közbeszerzések során a verseny tisztaságának biztosítása érdekében a közbeszerzésekről szóló 2011.évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.) 22. § (1) bekezdésében meghatározott kötelezettségének eleget téve a közbeszerzési eljárások előkészítésével, lefolytatásával kapcsolatos tevékenységről, valamint a felelősségi rendről az alábbi szabályzatot alkotja:
- A szabályzat hatálya
- A szabályzat hatálya Alacska Község Önkormányzat (a továbbiakban: ajánlatkérő) Kbt. hatálya alá tartozó árubeszerzéseire, szolgáltatás megrendeléseire, építési beruházásaira, valamint építési és szolgáltatási koncesszióira (a továbbiakban együttesen: közbeszerzéseire ) terjed ki.
- Az ajánlatkérő a közbeszerzései során, ha azok értéke a Kbt. szerinti értékhatárt eléri vagy meghaladja, köteles a Kbt., valamint e szabályzat rendelkezései szerint eljárni.
- A szabályzat hatálya kiterjed mindazon személyekre, akik a Társulás által lefolytatott közbeszerzési eljárások előkészítésében, lefolytatásában, valamint a jogorvoslati eljárásokban közreműködnek
- Az ajánlatkérő nevében eljáró, az eljárás során döntést hozó, illetőleg az eljárásba bevont személyek és szervezetek
- Az ajánlatkérő nevében mind az uniós, mind a nemzeti közbeszerzési étékhatárokat elérő vagy meghaladó értékű közbeszerzési eljárások során az eljárást lezáró döntés meghozatalára Alacska Község Önkormányzat Képviselő-testülete jogosult. A döntés alapján készült dokumentumokat a Polgármester írja alá.
- Az ajánlatok értékelésére legalább 3 tagú munkacsoport jön létre Bírálóbizottság elnevezéssel, amely írásbeli szakvéleményt és döntési javaslatot készít az ajánlatkérő nevében a közbeszerzési eljárást lezáró döntést hozó részére. A Bírálóbizottság tagjait visszavonásig Alacska Község Önkormányzat Képviselő-testülete bízza meg. A Bírálóbizottság akkor felel meg a Kbt. vonatkozó előírásainak, ha a tagjai megfelelő közbeszerzési, jogi és pénzügyi szakértelemmel rendelkeznek.
- A Bírálóbizottság képviseletében eljáró személyt kiadmányozási jog illeti meg a jelen szabályzatban meghatározott feladatainak ellátására vonatkozóan.
- A közbeszerzési eljárás előkészítésében, a felhívás és dokumentáció elkészítésében, és az eljárás más szakaszában részt vevő személyeknek és szerveknek megfelelő – a közbeszerzés tárgya szerinti – szakértelemmel kell rendelkezniük.
III. Az ajánlatkérő nevében eljáró, az eljárás során döntést hozó, illetőleg az eljárásba bevont személyek és szervezetek feladatai
- Képviselő-testület feladatai:
– a közbeszerzési terv jóváhagyása
– a közbeszerzési terv év közben történő módosítása
– az éves statisztikai összegzés jóváhagyása
– döntés hivatalos közbeszerzési tanácsadó igénybevételéről
– az eljárások megindításának jóváhagyása
– a lefolytatandó eljárás fajtájának meghatározása
– hirdetmény tartalmának jóváhagyása
– dönt a dokumentáció értékesítéséről
– dönt a felhívás módosításáról, visszavonásáról
– a közbeszerzési eljárásokat lezáró döntések meghozatala
– a szerződés tartalmának jóváhagyása
– a Bírálóbizottság tagjainak felkérése illetve megbízása
- Polgármester feladatai:
– Alacska Község Önkormányzat ajánlatkérő nevében a Polgármester jár el
– a döntések alapján készült dokumentumok aláírása
– felelős a Kbt. által előirt dokumentumok honlapra történő feltételéért
– tárgyévi közbeszerzésekről éves statisztikai összegzést készít
– közbeszerzési terv elkészítése és a Képviselő-testület elé terjesztése az adott évre
vonatkozó közbeszerzésekről
– közbeszerzési terv módosításának kezdeményezése
- A Bírálóbizottság feladatai:
– az értékelési eljárás lefolytatása
– tárgyalásos eljárás esetén a tárgyalások lefolytatása
– a hiánypótlással kapcsolatos döntések meghozatala
– az ajánlat érvénytelenségének vizsgálata
– a kizáró okok vizsgálata
– műszaki dokumentáció tartalmának véleményezése, jóváhagyása
– írásbeli szakvélemény és döntési javaslat készítése a döntésre jogosult részére az eljárást,
illetve több szakaszból álló eljárás esetén az eljárási szakaszt lezáró döntés
meghozatalához
– kapcsolattartás a közbeszerzésekben érintett szervekkel, illetve személyekkel
– igazolja a kiegészítő tájékoztatás, konzultáció szakmai megalapozottságát
- Jegyző és külső szakértő feladatai:
– az eljárás előkészítése, az ajánlati/ajánlattételi felhívás, a részvételi felhívás, a
dokumentáció előkészítése, és az eljárás megindítása előtt szükséges döntések
meghozatalát segítő előterjesztések előkészítése
– a közbeszerzési eljárás megindítása előtt meggyőződik arról, hogy fennállnak-e a
megindítás feltételei
– javaslattétel a lefolytatandó eljárás fajtájára
– javaslattétel a hirdetmény közzététele nélkül induló eljárásokban a lehetséges
ajánlattevőkre
– az eljárásba bevont személyek összeférhetetlenségének vizsgálata, írásos nyilatkozatok
bekérése
– elkészíti az ajánlati/ajánlattételi, illetve a részvételi felhívást, valamint az eljárás
megindításának jóváhagyásához szükséges előterjesztést a Képviselő-testület részére
– a Bírálóbizottság munkájának folyamatos segítése, a jogi és a szakmai háttér biztosítása
– a közbeszerzési eljárások során keletkezett iratok azonnali megküldése a Bíráló Bizottság
részére
– a felhívások megküldése, illetve megjelentetése
– felhívás módosítására, visszavonására javaslatot tesz
– előzetes összesítő tájékoztató elkészítése és megküldése a Közbeszerzési Hatóság részére
– műszaki dokumentációt összeállítja, rendelkezésre bocsátja, felel a dokumentáció
értékesítéséért
– elkészíti a hirdetményt
– hiánypótlással kapcsolatos döntésről az ajálattevőket értesíti
– elkészíti a kiegészítő tájékoztatást, a közbeszerzés tárgya szerinti szakmai jellegű részét,
jogszerű megadásáról gondoskodik
– az ajánlatok bontásának jogszerűségéért felel
– az ajánlatok bontásáról készült jegyzőkönyvet megküldi az érdekelteknek
– ellátja az eljárással összefüggő közzétételi feladatokat
– szerződés tervezetet elkészíti
- A közbeszerzési eljárás előkészítése
- A közbeszerzési eljárás előkészítése, az ajánlati/ajánlattételi felhívás, a részvételi felhívás, a dokumentáció előkészítése, és az eljárás megindítása előtt szükséges döntések meghozatalát segítő előterjesztések előkészítése a jegyző és a külső szakértő feladatkörébe tartozik.
- A Jegyző és külső szakértő az eljárás megindítása előtt meggyőződik arról, hogy fennállnak-e a megindítás feltételei. A jegyző és külső szakértő javaslata alapján a Képviselő-testület meghatározza a lefolytatandó eljárás fajtáját. A jegyző és a képviselő-testület elkészíti az ajánlati/ajánlattételi, illetve a részvételi felhívást, valamint az eljárás megindításának jóváhagyásához szükséges előterjesztést a Képviselő-testület részére.
- A jegyző és a külső szakértő gondoskodik arról, hogy a dokumentáció az eljárás megindításának időpontjáig elkészüljön.
- A közbeszerzési eljárás lefolytatása
- Az ajánlatkérő nevében eljáró szervek, illetve személyek kötelesek a jelen szabályzatban meghatározott feladatmegosztásszerint összehangoltan lefolytatni a közbeszerzési eljárásokat.
- Alacska Község Önkormányzat Képviselő-testülete a közbeszerzési eljárás alapjául szolgáló becsült érték meghatározásakor az egy költségvetési évben, tárgyév január 1-december 31 közötti időszakban, beszerzendő áruk, megrendelendő szolgáltatások értékét veszi figyelembe. A közbeszerzési eljárás alapjául szolgálóbecsült érték meghatározásakor a Kbt. 11. §-ában előírtak szerint jár el.
- A közbeszerzési eljárás belső ellenőrzése
- Az eljárásokat a belső ellenőrzési rendszer keretében ellenőrizni kell, az ajánlatkérő – mindenkor hatályos- belső ellenőrzésre vonatkozó előírásaiban, valamint a külön jogszabályban meghatározottak szerint.
VII. A közbeszerzési eljárások dokumentálási rendje
- Az ajánlatkérő nevében a Polgármester minden év március 31.napjáig éves összesített közbeszerzési tervet készít az adott évre tervezett közbeszerzésekről, melyet a Képviselő-testület hagy jóvá. A közbeszerzési terv nyilvános. A közbeszerzési tervet legalább 5 évig meg kell őrizni.
- Előre nem látható okból előállt közbeszerzési igény esetén a közbeszerzési tervet módosítani kell, melyre a Képviselő-testület jogosult. A módosítást minden esetben meg kell indokolni. A módosítást a Polgármester kezdeményezi.
- Az egyes eljárások lefolytatásával kapcsolatban felmerülő valamennyi adminisztrációs kötelezettség az eljárási cselekményt végző szervet, illetve személyt terheli. Az eljárásban keletkezett összes iratot, dokumentumot eredeti példányban a Bírálóbizottság részére azonnal meg kell küldeni.
- Az eljárás során valamennyi dokumentumot írásban kell elkészíteni, és az egyes eljárási cselekményeket a Kbt. rendelkezéseinek megfelelően írásban kell rögzíteni.
- Az eljárás előkészítésével, lefolytatásával és a szerződés teljesítésével kapcsolatban keletkezett összes iratot az eljárás lezárultától, illetőleg a szerződés teljesítésétől számított 5 évig az ajánlatkérő irattárában meg kell őrizni.
- Az ajánlatkérő nevében a Polgármester a tárgyévi közbeszerzésekről külön jogszabályban meghatározott minta szerint éves statisztikai összegzést készít, melyet – a Képviselő-testület jóváhagyását követően – legkésőbb a tárgyévet követő év május 31.napjáig a Közbeszerzések Hatóságnak megküld.
VIII. Az ajánlatkérő nevében eljáró, az eljárás során döntést hozó, illetőleg az eljárásba
bevont személyek és szervezetek felelősségi köre
- Az eljárások szabályszerűségéért, illetve jogszerűségéért a jelen szabályzatban meghatározott feladatmegosztás szerint eljáró szervek, illetve személyek felelősek.
- Az eljárások adminisztrálásáért az egyes eljárási cselekményeket végző szervek, illetve személyek felelősek. Az eljárás során keletkezett iratok megőrzéséért a Polgármester felelős.
- Az eljárást lezáró döntésért a döntést hozó a felelős.
- Záró rendelkezések
- Jelen szabályzat a kihirdetést követő napon lép hatályba. Rendelkezéseit a kihirdetése után megkezdett közbeszerzések során kell alkalmazni.
- Hatályát veszti Alacska Község Önkormányzat3/2011. Közbeszerzési Szabályzata.
Alacska, 2012. április 23.
Bogdánné Lengyel Marianna
Jegyző
Ujlaki Béla
Polgármester